Сьогодні Неділя, 19 Листопада 2017 року

Іноземних мов
природничих факультетів
НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
Опубліковано: 13 Апр 2015 / Немає коментарів / 243 переглядів

Всеукраїнська  науково-практична інтернет-конференція 17 квітня 2015

присвячена 150-річчу ОНУ ім. І.І.Мечникова та 55-річчу факультету романо-германської філологіі

 

 

«Дослідження та впровадження в начальний процес сучасних

 моделей викладання іноземної мови за фахом»

Безымянный

Чобiтько Василь

Київський національний лінгвістичний університет

НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Разом з появою профільних класів в середніх навчальних закладах виникла потреба організації в них профільно орієнтованого навчання іноземної мови (ІМ). На шпальтах методичної літератури нами неодноразово висвітлювалась проблема профільно орієнтованого навчання німецької мови (НМ) у старших класах економічного профілю, зокрема проблема його реалізації [1, 2 та інші].

Найбільш ефективними технологіями профільно орієнтованого навчання ІМ визначаються: навчання у співробітництві, метод проектів, професійно орієнтована рольова гра і портфоліо учня. Предметом розгляду в межах цієї публікації є метод проектів як технологія, яка дозволяє перенести акцент з різного роду вправ на активну мовленнєву діяльність учнів, що вимагає для свого оформлення володіння певними мовними засобами [4].

На сторінках наукової літератури широко обговорюється навчання ІМ з використанням методу проектів (Е.Г. Арванітопуло, Л.А. Байдурова, І.Л. Бім, М.Є. Брейгіна, М.Л. Вайсбурд, С.Л. Венедиктова, Т.В. Душеіна, І.О. Зимня, Е.С. Маркова, С.Ю. Ніколаєва, Є.С. Полат, Т.В. Сахарова, С.Н. Толстиков, Т.В. Шапошникова та інші). Але мало дослідженою залишається на сьогодні проблема навчання НМ учнів старших класів економічного профілю з використанням проектної методики.

Проект ми будемо розуміти як «роботу, яка самостійно планується та реалізується школярами і в якій мовленнєве спілкування вплетене в інтелектуально-емоційний контекст іншої діяльності (ігри, подорожі, врятування людей, яких спіткало лихо, тощо)» [3:10].

Засобом профільно орієнтованого навчання НМ ми розглядаємо інтегрований курс (ІК) «Німецька мова і економіка», укладений нами для учнів 10-11 класів економічного профілю. Цей  ІК передбачає розширення, поглиблення і вдосконалення економічних знань учнів і за рахунок економічної спрямованості навчальних матеріалів, які опрацьовуються НМ, підвищення рівня володіння нею.

Змістом ІК передбачено виконання проектів, які пропонуються учням у блоці „Projekt-Vorschläge“, що є наявним у кожному тематичному розділі. Кожен з таких блоків містить в собі по 3-4 проекти, які ми пропонуємо виконувати,  як правило, по завершенню вивчення кожного тематичного розділу. Специфічною рисою проектів в ІК є моделювання ситуацій і різних аспектів майбутньої професійної діяльності. Наведемо приклади проектів з тематичних розділів «Bestimmte Industriezweige sind an bestimmte Standorte gebunden, andere nicht?», «Betrieb und seine Aufbauorganisationen. Bereiche im Betrieb und ihre Funktionen. Es ist wissenswert, wie die Unternehmen organisiert sind»:

1.Dein Freund hat in den Ferien eine Reise nach Deutschland unternommen. Er war tief davon beeindruckt, wie hoch der Wohlstand der deutschen Bürger ist. Die Qualität der Erzeugnisse, die deutsche Ordnung und die Arbeitsamkeit der Menschen machten auf ihn einen angenehmen Eindruck. Leider weiß er wenig über die deutsche Wirtschaft. In welcher Form würdest du ihm darüber berichten? Begründe deine Meinung! Gehe in deiner Erzählung vor allem davon aus, dass Deutschland ein hoch entwickeltes und wohlhabendes Land ist, in dem verschiedene Wirtschaftszweige präsentiert sind.

Um diese Aufgabe zu machen, sammle zu Hause Material über die Zweige der deutschen Wirtschaft. Benutze Zeitschriften, Zeitungen, Fachbücher und das Internet. Präsentiere schließlich deine Arbeit in der Gruppe.

2. Jede Arbeitsgruppe fertigt einen Kalender für ihren Klassenraum an. Jedes Kalenderblatt soll sich mit dem Thema Wirtschaftszweige beschäftigen. Es kann gemalt, gezeichnet, fotografiert, aus Zeitschriften ausgeschnitten werden. Zu jedem Kalenderblatt soll es einen kurzen Text geben, der eine themenbezogene Information enthält.

3. Ihr lernt Deutsch in der Klasse mit dem berufsorientierten Wirtschaftsunterricht. Aus diesem Grunde seid ihr mit dem ukrainischen Wirtschaftssystem sehr gut vertraut. Euer Deutschlehrer schlägt euch vor, einen Wirtschaftskalender anzufertigen, der das Entwicklungsniveau  sowohl der deutschen als auch der ukrainischen Wirtschaft widerspiegeln würde. Es können verschiedene Grafiken gezeichnet sowie Tatsachen und Statistiken aus verschiedenen Nachschlagewerken und dem Internet angeführt werden, um die reale wirtschaftliche Situation in Deutschland und in der Ukraine darzustellen. Überlegt einige Aufgaben zu jedem Kalenderblatt, damit andere Schüler sie lösen können. Arbeitet schöpferisch!

4. Präsentiere im Unterricht den Betrieb, in dem deine Eltern arbeiten. Berücksichtige vor allem die unten stehenden Stichpunkte:

a) Unternehmensform; b) der technische Produktionsvorgang; c) die Aufgabe der Betriebsführung; d) Betriebsmittel; e) die Bedeutung der Planung; f) was regelt die Organisation? g) die Aufgabe der Kontrolle.

Mache die Präsentation in Form einer Tabelle, schematischer Darstellungen oder einer Collage. Während  der Vorbereitung der Präsentation sollst du den Betrieb besuchen, um mit den Mitarbeitern interessante Gespräche zu führen und einige Fotos zu machen.

Методика організації проектної діяльності учнів старших класів економічного профілю, презентації проектів і їх обговорення є предметом спеціального дослідження.

Література

1.Зєня Л.Я., Чобітько В.І. Навчання німецької мови учнів старших класів економічного профілю // Іноземні мови. – 2007. – №2. – С. 23-28.

2. Зєня Л.Я., Чобітько В.І. Формування німецькомовної комунікативної компетенції в учнів старших класів економічного профілю з використанням технології «Навчання у співробітництві» // Іноземні мови. – 2008. – №1. – С. 8-15.

3. Зимняя И.А., Сахарова Т.Е. Проектная методика обучения английскому языку // Иностранные языки в школе. – 1991. – №3. – С. 9-16.

4. Полат Е.С. Метод проектов на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. – 2000. – № 2-3. – С. 3-11, 3-9.

 



Залишити коментар

*

code